sunnuntai 13. heinäkuuta 2025

Panther Women (Meksiko-67) Pantterinaisia, kaappivampyyreita ja tietenkin liekkejä ja luoteja kestävää viittawrestlaajaa lähes kainaloihin, yli navan yltävissä valkohousuissaan...

Eräs saatanasuunta, saatanallisuussuunta tuhoaa taas erästä sukua viimeiseen mieheen ja naiseen, mutta ei lapseen, hänet jätetään pääjehulle uhrattavaksi.. Mutta he jättivät huomiotta naiswrestlaajat sekä uuden tuttavuuden, joka ei ole Santo eikä edes Blue Demon, vaan Angel, enkelinvalkoiseen valkomaskiin ja yli navan ja melkein kainaloihin vedettyihin valkohousuihin pukeutunut wrestlingtankki. Yläkroppa hänellä on paljas, siviilissäkin.. Tosin on hänellä poliisin apuna ollessaan myös uudesta metallista, baritoechista (!sitä käytetään myös avaruusraketteihin!) tehty viitta joka kestää luoteja ja liekkejä. Ja kun häneltä kysytään "Miksi maski aina päässä?" Hän vastaa: "Olen oikeuden palvelija, ja oikeus on kasvoton." Paitsi lopussa laittaa kyllä maskin naulaan (tältä erää?), mutta kasvoja ei näytetä.. Takit or liivit naulaan? Onko Angelin ainoa esiintyminen, en jaksa tarkistaa, tästä tulee, tää on muutenkin jo niin pitkä teksti... ... ..--- Tällä kertaa tämä Rene Cardonan filmi on mustavalkoinen ja tunnelmallinen (johtuen paljon tuosta mustavalkokuvasta)e, ja kummallinen, sillä tämä sisältää käsittämättömän paljon käsittämättömyyksiä, kökköyksiä: Suvun pääjehu on rakastunut naiseen, jonka pantteripahuus pitäisi näkyä kilometrien päähän (hänellä on voimakkaat "ilkeän, pahan naisen meikit ja silmät", ei kuitenkaan "siviilissä" pahimmat noitameikit ja paksu, valkoinen pantteriraita tummassa tukassa), mutta silti poliisikin saa naisen pahuuden selville pitkän ajan kuluttua (Angel ja lapsi tietenkin heti, mutta tolloaikuiset ei), ja, mutta silti poliisipäällikkö ei aio kertoa "vielä" naisen pahuutta miehelle, joten naimen tappaa pantterinkynsihirviöksi muuttuneena miehen! Hyvä poliisipäällikkö, hyvä!!.. Mutta jostain käsittämättömästä syystä tyyppiä ei moitita ollenkaan. Kaikki haukut (mm "Mental midget") kaadetaan tärisevän ja irvistelevän funny sidekick-poliisin päälle, hänhän hävisi gangsterikääpiöllekin. (Matsit olivat muuten hienosti leikattua pyörintää) Lisäksi pantterinaisen nimi on ` ihmiselle oudosti, pantterille ei` Tonga, mutta ei siitäkään välitetä mitään, mies vain huutaa jatkuvalla syötöllä "Tongaa" sekä talossa että metsässä, kun nainen katoaa vähän väliä pantteripoluilleen.. Kökkökohtaus on kun nainen jätetään yksin huoneeseen kun mies lähtee hakemaan drinkkejä ja nainen tappaa kanarialinnun (jonka kuolemaa mies eikä pikkutyttö pidä minään?!) ja taas häipyy, katoaa johonkin, eli kaappiin, josta hänet löydetään tikkutollona toljottamassa, ja hän sanoo kaappiin katoamisen olleen "pränkki", lintukuoloon tollopari ei naista tietenkään yhdistä.. Vielä kökömpi juttu ovat ehkä kökköhampaisimmat vampyyrit elokuvahistoriassa ja kaikkein kököin heistä löytyy taas tietenkin tuosta riivatun kaapista! Uhri muka kaapin avatessaan kauhistuu suunnattomasti,luulen, että kohtaus on jouduttu ottamaan useaan kertaan, sillä niin naurettavan näköinen taas tikkuna tuijottava kaappivampyyri on.. (Ja tietenkin tämä leffa on tehty äärimmäisen vakavissaan, vakavikot eivät huomaa jatkuvasti eteen tulevia vikoja, mokia ja munauksia...) Ja sanottakoon että nämä hammashrviöt (hampaat välillä etu, välillä sivuhampaissa törröttämässä) ei ole tarkoitettu vampyyreiksi, vaan panttereiksi, mutta panttereina (kökkökynsihanskat, tollo tupsupäähine, ja ne hampaat) ne ovat vielä epäuskottavampia, vaikka ovatkin juonenkin mukaan puettuja "panttereita", niin joku roti ja taso pitää pukemisessakin olla... Mutta itse päähirviö on pelottavan näköinen, omaa myöhempien vuosikymmenten kauhukasvokerrostumaa---- Tämä tunnelmallisuuden, käsittämättömyyksien ja kökköyksien kauhukavalkadi on oikein monipuolista mietintämössöä, että miksi kaikki nämä, tämä?...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti